2013. július 28., vasárnap

"Ez lett a vesztünk..." 8. fejezet

Joseph felsietett a lépcsőkön – igazából kilőtt, mint egy rakéta – én pedig szorgalmasan topogtam a nyomában, áldva az eszem, hogy nem tűsarkút öltöttem magamra. Ennek ellenére már csak akkor értem utol, mikor a Halászbástya mellvértjének támaszkodott.
- Ahogy látom, tetszik a látvány – jegyeztem meg, mikor a panoráma láttán jól hallhatóan kihagyott a lélegzete. – Megértem. Én is imádom.
- Meseszép! – jelentette ki Joseph, és szinte falta szemével az eget, a keze alatt lévő fehér köveket, és az alattunk elterülő várost. – Hol van a hal? – vonta össze aztán a szemöldökét.
- Miféle hal? – hökkentem meg, mert hirtelen olyannak tűnt, mint aki minimum napszúrást kapott, de aztán leesett az egycentes. – Á, a neve miatt…. – motyogtam. – Régen, mikor Budapest még közel sem volt ekkora város, és a Duna vize sem volt ennyire szennyezett – mutattam lefelé – a halászatból élő emberek ide hordták a zsákmányt. Itt piac volt. És akkoriban eléggé felosztotta a várost egymást között a polgárság, a foglalkozásuk szerint. Ez a tér itt a halászok városa volt. De háborús időkben meg is védték a várat, és a várost is. Legalábbis részt kértek belőle – fejeztem be a történelmi visszatekintést. – Jöjjön – tettem pár lépést az egyik bástya felé, ahol apró táblák formájában ott volt néhány korabeli kép. – Igy nézett ki régen.
- Hát… nem volt olyan impozáns, mint most – jegyezte meg Joseph. – Ugye tudja, mit jelent ez a szó?
- Persze, hogy tudom – fújtam fel rögtön magam, mint egy béka. – Attól, hogy csak egy szobalány vagyok, még…. – szikráztak a szemeim, és csak ekkor vettem észre, hogy Joseph jókedvűen vigyorog rám.
- Azért tetszik, hogy még most is, egy szóval ki tudom akasztani – mondta pimaszul, aztán elnevette magát. – Tréfáltam. Ne vegyen komolyan. Vagyis… most, ebben a pillanatban ne.
Leengedtem, és hezitáltam néhány másodpercig, hogy halálra sértődjek-e vagy sem, illetve hagyjam-e itt a fenébe, de úgy döntöttem, inkább nem. Túl sok volt a vesztenivalóm.
- Ilyenkor mindig elkedvetlenedem – piszkáltam az egyik követ, a földre sütött tekintettel. – Mert engem nyugodtan lehet bántani, sértegetni. Mert én csak egy egyszerű ember vagyok, akit bárki földbe döngölhet. Aki csak egy szobalány, tehát biztos tájékozatlan, művelt, buta. Ezt akarta mondani? – kérdeztem halkan.
- De hát én… - hebegte Joseph, szemmel láthatóan kissé megdöbbenve. – Én nem akartam megbántani. Komolyan nem… - motyogta tétován, és nem igazán tudott mit kezdeni a helyzettel. Nem igazán lehetett hozzászokva ahhoz, hogy ilyen őszinte, és tárgyilagos szomorúsággal szóljanak hozzá. Én pedig úgy döntöttem, megkönyörülök rajta.
- Akkor most egy-egy, ha már a viccelődésnél tartunk – néztem fel egy széles vigyorral a képemen, és jólesett látni, ahogy körvonalazódott a fejében, hogy ezúttal én ejtettem át őt.
- A szívem is megállt, hogy mi rosszat mondtam már megint – csóválta a fejét, és felnézett a kék égre, meg a szikrázó napsütésre. – A nők fognak egyszer a sírba tenni. Anyám is mindig ezt mondja.
- Ezek szerint elég sok lehet belőlük – bukott ki belőlem hirtelen. – Sajnálom, semmi közöm hozzá… - mentegetőztem szinte azonnal.
- Igen, tényleg semmi köze – biccentett Joseph. – De azért tájékoztatásul közlöm, hogy nem sok. Csak mindig a zűrösek – vont vállat, és lassan megindult, végig a Halászbástya mellvértjén, én pedig lassan bandukoltam mellette.
- Az ott mi? – torpant meg hirtelen, és előre mutatott.
- Hol? – követtem az ujja irányát, ami nem volt könnyű, mert a nap egyenesen onnan vágott a szemünkbe. – A Gellért hegy – világosítottam fel aztán, mikor megtaláltam a helyes irányt. – És a Szabadság-szobor.
- Elmegyünk? – nézett rám Joseph vidáman.
- Ma már nem, Miszter – csóváltam a fejem. – De ha akarja, legközelebb az lesz az úti cél. Egyelőre viszont kérem, koncentráljon még ide – kopogtattam meg a vén köveket.
Joseph elnevette magát, önfeledten, vidáman, és ez olyan hang volt a szájából, aminek hallatán lenyűgözve bámultam rá.
- Mintha egy hivatásos idegenvezetőt hallottam volna – vigyorgott. - Nem gondolt még rá, hogy munkát vált?
Csak vállat vontam válaszul. Nem gondoltam-e rá? Dehogynem. Minden héten, mikor alig állok a nap végén a lábamon, vagy minden alkalommal, mikor észreveszem, hogy Tormás… szóval, ki lehet látni a szándékait a szemeiből, hogyan néz rám. De akkor nem találkoztam volna ezzel a pasassal sem. Veszteség lenne, vagy sem? Tudja a fene.
- Megint mondtam valamit, amit nem kellett volna? – kérdezte Joseph, félreértve a hosszú hallgatásomat. – Jó érzékem van hozzá, hogy nyúljak bele mások lelkébe.
- Nem, dehogy – riadtam fel. – Csak elgondolkodtam a kérdésén.
- És van rá válasz? – vágta a kezeit zsebre Joseph, és tetőtől talpig végigmért. Különös volt a tekintete… mintha végigperzselte volna vele a bőrömet.
- Akad – dünnyögtem. – Most azon gondolkodtam, hogy ha munkát váltottam volna, nem ismertem volna meg Önt. Azt viszont még nem tudom eldönteni, örüljek-e ennek az eshetőségnek, vagy sem.
- Hát, az őszinteségét irigylem, ami azt illeti – biggyesztette le az ajkát Joseph, és finoman megfogta a könyökömet. – Jöjjön… - vezetett aztán az egyik folyosóra, ahol néhány szék és asztal kellette magát, mindez kellemes árnyékban. Lenyomott az egyik székre, majd leült velem szemben, és olyan komolyan méregetett, mint vizsgálóbíró a gyanúsítottat.


- Nézze, valamit azóta meg akarok mondani magának, mióta elindultunk – kezdett bele kissé feszengve. – Kössünk fegyverszünetet. Nem volt a legkellemesebb a megismerkedésünk, de nem szeretném, ha ez így is folytatódna.
- Ez nem csak rajtam múlik – szóltam közbe.
- Igen, tisztában vagyok vele – tárta szét a kezeit Joseph. – Nem akartam bántani, de amikor maga belém rohant, bocsánatkérés nélkül… de nem számít. Felesleges abba belemenni ki kezdte, vagy ki volt szemtelenebb a másikkal. Nyissunk tiszta fejezetet, mit mond rá? Nem akarok öt hetet úgy eltölteni a társaságában, hogy úgy cipeljem magammal mindenhová, mint valami rabszolgát, aki csak kényszerből tart velem. Azt akarom, hogy mindketten jól érezzük magunkat, a lehetőségekhez mérten.
- Ezek szerint kössünk fegyverszünetet, de a jussáról nem mond le – állapítottam meg, de mosolyogva. Esküszöm, olyan volt most ez a pasi, mint egy kisfiú. Nem lehetett haragudni rá.
- Nagyjából ez a lényeg, igen – vigyorogta el ő magát, és a megjelenő pincérnő felé fordult. – Nem akarok üdítőt inni. Ajánljon valamit – nyújtotta felém az itallapot.
- Én egy pohár bikavért kérek – néztem némi papírszemlélés után a pincérnő felé. – Az úrnak pedig háromputtonyos tokaji aszút – mondtam, mire a pincérnő eltipegett, és hangosan megköszörültem a torkom látván, hogy Joseph tekintete látványosan a fekete apró szoknyába bújtatott, csábítóan elringó fenék felé fordult.
- Férfiak – mormogtam lesújtóan.
- Zavarja, hogy megnéztem? – vigyorgott Joseph szélesen.
- Tőlem – rántottam meg a vállam. – A barátnője mellett nyilván ezt nem teheti meg.
- Nincs barátnőm momentán – jött a válasz. – De mellette is megteszem. Miért ne tenném? Ez csak… szóval, mi férfiak így csináljuk, ennyi.
- Inkább ne menjünk ebbe bele – sóhajtottam. – Én sosem csinálok ilyet, ha a barátom mellettem van. Vagyis, ha lenne…. – folytattam, de Joseph a szavamba vágott.
- Igaz is… - mondta Joseph, ezúttal ő dünnyögve az orra alá. – Mr. Tormas ugyebár.
Eltátottam a számat. A mondat vége, miszernt „vagyis ha lenne barátom” bennem ragadt.
- Semmi gond. Nem az én dolgom. Csak meglep. Maguk nem épp összeillő páros – piszkálgatta Joseph a terítőt.
- Ezt én is így gondolom. Talán éppen ezért van, hogy Mr. Tormas nem a barátom – jutottam végre szóhoz. – Ezt úgy gondolom, ideje tisztáznunk. Igen, magának tényleg semmi köze a magánéletemhez, de nem akarom, hogy azt higgye rólam, én olyan a főnökkel kavaró nőcske vagyok.
Joseph meglepve felkapta a fejét. Teljes értetlenség tükröződött a tekintetében.
- Kérem, ne – ráztam a fejem hevesen. – Ne kérdezzen semmit. Nem szeretnék beszélni erről. Kérem…
- Jó persze… - pislogott Joseph még mindig értetlenül, és eljött az a pillanat, mikor egyikünk sem tudta, mit is mondjon. A helyzetet a pincérnő mentette meg, aki kihozta az italokat, és olyan csábos pillantást vetett Josephre, hogy legszívesebben felkeltem, és jó alaposan bokán rúgtam volna. Amin én döbbentem meg a legjobban. Mit érdekel engem, ha ezek bámulják egymást? Tisztára elment az eszem.
- Kóstolja meg az italát – mutattam a pohár aranyszínű folyadékra, elégedetten konstatálva, hogy a pincérnő csábító pillantása viszonzatlan maradt. Sőt, mondhatni egy kósza tekintetet sem kapott, az orrát kissé felhúzva tipegett vissza oda, ahonnan jött. Ettől pedig valahogy újra jókedvem kerekedett.
- Magyarország egyik legjobb bora. Ha már eljött idáig, kóstolja meg – mosolyogtam, Joseph pedig engedelmesen kortyintott.
- Tudom, ne mondja – néztem rá kedvesen, látva, hogy a szájában tomboló ízorgiától elakadt a szava is. – Én is kedvelem. Csak nem az én pénztárcámra méretezték.
- Viszont ma este mindent az én pénztárcámra méreteztek. Gondolom nem kell mondanom, hogy a vendégem – viszonozta Joseph a jókedvű pillantásomat. – Kérjünk egy egész üveggel!
- Te jó ég! – nevettem fel. – Nem vagyok biztos abban, hogy ez jó ötlet. Finom ital, jó bor, de alattomos. Akkor üt a legjobban, mikor nem is számít rá. Legalább egyikünk maradjon józan.
- Baj, ha az nem én leszek? – kérdezte Joseph, és felhajtotta a bort.
- Nem, nekem nem baj. De ígérje meg, hogy a visszafelé úton nem fog rám hányni a kocsiban – emeltem meg a szemöldökömet, mire Josephből az iméntihez hasonló jókedvű nevetés tört ki.
- Rendben Andrea – veregette meg a kezem kedvesen. – Ezt megígérem – mondta, aztán – mint aki ekkor vette észre, hol jár a keze, hirtelen elhallgatott. Velem egyetemben. Csak néztünk egymásra, és nem tudtuk, most mi legyen. Aztán a torkomat megköszörülve elhúztam mancsa alól az enyémet. De nem bántam, hogy ültünk. Gyaníthatóan, ha ez valahol állva történik velünk, a földre huppantam volna. Mert ettől az apró, és önkéntelen érintéstől szinte kocsonyává váltak a lábaim.

Vége

Folyt. Köv.


9 megjegyzés:

  1. Szia !

    Egyre izgalmasabb, olyan édes Joseph és most már Andrea is kezd megenyhülni, csak kisül valami jó is ebből a kalandból. Várom nagyon a folytatást.

    Mira

    VálaszTörlés
  2. Nagyon jók ezek a részek! Az idegenvezetés is fantasztikus, de ez a lassú egymásra hangolódás is nagyon tetszik! Már rettenetesen kíváncsi vagyok hogy hol, mikor és hogyan fognak összejönni, valamint hogy az 5 hét után mi lesz a végkifejlet! Na persze nem azért, mert azt várom hogy minél hamarabb véget érjen a történet! :-)

    VálaszTörlés
  3. Szia!

    Imàdtam. Mind a ketten kezdik tényleg élvezni egymàs tàrsasàgât.
    A pincérnős jelenetem nagyon nevettem,Andrea kezd féltêkeny lenni. Mâr vârom a kövit. Siess vele!
    xo xo

    VálaszTörlés
  4. Tyűha :D Ha röviden két szóval kellene jellemeznem ezt a részt akkor azt mondanám: Érzelmi hullámvasút. :D Egyszer jókedv aztán hirtelen rossz, indulat és megbánás... :) Fantasztikus :) Alig várom őszintén, h vége legyen, h kiderüljön happy end lesz e a végén de azért a vége előtt is kíváncsi vagyok mi történik kettőjük közt :) Jaaj, h bírom ki 1 hétig a kövi részig? :D

    VálaszTörlés
  5. Ááááááá, imádtam! És ha Joseph részeg lesz....ki tudja mi fog ott történni...tuti nem csak kézveregetés ;)

    VálaszTörlés
  6. Szia!!!:):)
    Feldobtad a napomat ezzel a résszel!! :):) nagyon jó lett!!:D és kezdenek jóban lenni imádom!!:D kíváncsi vagyok hogy mi lesz a következő fejezetben mert tuti h Andrea is fog inni!!:D
    már nagyon várom a kövi részt, hogy fogom kibírni azt az egy hetet? :(
    puszi:Nika

    VálaszTörlés
  7. Szuperrrrrrrrrrrrrrr let! De ez nyilvánvaló vártam már a fegyverszünetet. Gratula!

    VálaszTörlés
  8. Csodás lett!:)
    Várom a kövit. <3

    VálaszTörlés
  9. Szia!

    Imádtam, ahogy a rész vége felé egyre izgalmasabb lett. Már kíváncsi vagyok, hogy mi fog történni ezután. Remélem, hogy Joseph most nem az gondolja, hogy Tormás szeretője Andrea. Valamint az is érdekel, hogy miként végződik az ivászat :)

    VálaszTörlés