2013. augusztus 11., vasárnap

"Ez lett a vesztünk...." 10. fejezet

Kiszálltam a taxiból, kisimítottam a homlokomból néhány, izzadtságtól nyirkos hajtincset, és fejem a Duna felé fordítva megfürdettem magam a víz felől érkező, kissé hűvösebb szélben.
- Pokoli a hőség ma is – sóhajtottam, miközben Joseph üggyel-bajjal kifizette a taxit. – Néha már úgy érzem mintha a sivatagban élnék.
- Többek közt ezért is szeretem nagyon a jó öreg Angliát – biccentett Joseph felém. – Ott nincs ilyen hőség.
- Csak köd, meg állandó eső. Két véglet – csóváltam a fejem. – Viszont ha már eljött idáig Miszter, és várost akar látni, hát izzadjon érte – vigyorogtam, és megálltam a Gellért hegy aljában, fejem felemelve az egyelőre láthatatlan magasságban lévő tető felé. – Szép hosszú út lesz.
- Van időm – mosolygott Joseph, miközben fellépdeltünk egy sor lépcsőn. – Várjon! – torpant meg hirtelen útitársam. – Ez micsoda? – mutatott egy jókora ajtóra, és úgy merészkedett közelebb, mintha az oroszlán barlangjába kellene lépnie.


- Sziklakápolna – adtam meg a felvilágosítást. – A hegy oldalába vájt templom.
- Szeretném megnézni! – fordult felém Joseph határozottan.
- Nem tudtam, hogy vallásos, Mr. Morgan – dünnyögtem az orra alatt.
- Tévedés, nem vagyok az – csóválta a fejét az említett. – De erre kíváncsi vagyok. Még sosem láttam ilyesmit – nyitotta meg az ajtót, aztán – csodák csodájára udvariasan – előreengedett.
Engem noha sosem kötöttek le a templomok, azt meg kell hagyni, két okból is hiba lett volna kihagyni a kápolnát. Egyrészt csakugyan szép volt, és a maga nemében különleges. Másrészt a kinti tikkasztó hőség mintha kívül rekedt volna, valahol a bejáratnál, mert idebenn kellemes hűvös fogadott.


- Itt tényleg tartanak miséket? – suttogta Joseph halkan a fülembe, elcsodálkozva a szemünk elé tárult látványon.
- Minden bizonnyal – súgtam vissza, aztán beljebb sétáltunk. A hely láthatóan nem csak kápolnaként, hanem részben valamiféle múzeumként is működött.
- A Pálos-rendi szerzetesek kápolnája – fordítottam egy ismertető táblát Josephnek. – A kommunista diktatúra idején a kápolna be volt falazva. 1990-ben nyitották meg újra – simítottam végig önkéntelenül is a köveken.
- Az ott az imaterem – mutattam előre, és a többi látogató és kíváncsiskodó között előrenyomultunk a barlang közepén felállított oltárig.


- A lengyel címer – böktem a réz madárra. – A magyar és lengyel rend testvériségét szimbolizálja – fűztem össze a karomat magamon, mert a hideg barlangban, az egy szál ujjatlan felsőben némileg megborzongtam. – Ha gondolja, megnézhetünk egy istentiszteletet. Hamarosan kezdődik egy.
- Hogy a végén az én lelkemen száradjon a maga halála – csóválta fejét Joseph, akinek nem kerülte el a figyelmét, hogy lassan a fogaim kasztanyetta módjára fognak vacogni. – Jöjjön… menjünk oda, ahová indultunk – kanyarodtunk ki a kápolnából, és kissé megkönnyebbülten fellélegeztem mikor újra megéreztem a nap sugarait a bőrömön.
- Azért így sokkal jobb – nyújtóztam kéjesen, és csak akkor engedtem le zavartan a karjaimat, mikor szemem sarkából észrevettem, hogy Joseph leplezetlenül méregeti a testemre feszülő felsőben kidomborodó melleimet.
- Arra menjünk – motyogtam halkan, mire ő rám mosolygott, és csendesen róni kezdtük a felfelé vezető milliónyi lépcsőt.


*****

Az előbbi megállapításom, miszerint mennyivel jobb a napon, már a hegy közepén megdőlt. Legszívesebben a tüdőmet köptem volna ki. Lépcső lépcső hátán. Egy huszas sor lépcső…. Egy forduló… és mikor már azt hinnénk, célhoz értünk, egy újabb sor lépcső.
- Nem bírom – nyöszörögtem, és nekitámaszkodtam a korlátnak, hogy szuszogva kissé megpihenjek. – Várjon egy kicsit.
- Satnya a kondíció? – csipkelődött Joseph, bár az ő homlokáról is dőlt az izzadtság. Engedelmesen megállt mellettem, és bármennyire is igyekezett titkolni, ő is elég szaporán vette a levegőt.
- Csak azért nem kap pofont, Mr. Morgan, mert ahhoz sincs erőm – motyogtam, oldalamra szorított kézzel.
- Ajánlok egy alkut – lihegte Joseph, szemtelen vigyorral. – Ha felértünk, átadhatja. Ígérem, nem fogok bosszút forralni érte.
- Hiába erőlködik. Nem húz csőbe újra – ingattam az ujjamat, mire Joseph felnevetett, és elkapta a kezem.
- Na jöjjön. Majd segítek – indult el újra, de nem engedett el. Éreztem, ahogy ujjaim a tenyerébe simulnak, és azt hiszem, az út második felében már nem a hőség, és a lépcsők miatt izzadtam a kelleténél jobban.
- Már fenn is vagyunk – vigyorgott rám Joseph jó tíz perc elteltével, és ahogy a fák lombjának takarásából kiérve megpillantottam az emlékművet, végigborzongott a hideg a hátamon. Éreztem, hogy a kezem nyirkosabbá válik Joseph tenyerében, de ez már hideg verejték volt.


- Ez káprázatos! – ámélkodott Joseph, és közelebb lépett, én pedig – mivel továbbra is fogva tartott – kényszerűen követtem. – Nem gondoltam volna, hogy ilyen hatalmas.
- 14 méter – motyogtam zsibbadó szájjal. – A talapzattal egyetemben 40.
- Na és az a két szobor két oldalt? – tudakolta Joseph kíváncsian.
- Háború utáni emlékmű – nyeltem nagyot, és résnyire nyitott szemekkel megnéztem a bal, és jobboldali monstrumot is. – A háború legyőzését szimbolizálja. A gonosz legyőzését, ha így jobban tetszik – pislogtam, és elkövettem azt a hatalmas hibát, hogy felnéztem az emlékműre.
A szobor inogni kezdett a talapzatán. Egyre szélesebben, egyre jobban… már-már ledőléssel fenyegetett. A kőarcon ádáz gyűlölet és hideg közöny ült egyszerre, és nem értettem, az alant járó turisták miért nem veszik észre a közelgő tragédiát.
- Minden rendben? – hallottam valahonnan nagyon messziről Joseph mély, és meghökkent hangját. – Az isten szerelmére, maga halottsápadt!
- A szobor… - nyögtem, aztán megpördültem, hátat fordítottam az emlékműnek, és lebámultam a Duna vizére. – Sajnálom – reszkettem minden porcikámban. – Én csak… rettegek tőle.
- De hát ez csak egy szobor… - lépett mellém Joseph döbbent és értetlen arccal, aztán a következő pillanatban azt éreztem, hogy két erős kar szorosan átfog, és egy testhez ölel.
- Hé… semmi baj… - mormolta Joseph a fülembe lágyan, miközben finoman a vállamat simogatta.  – Andrea, ne félj. Ez csak egy szobor. Nem lép onnan, és nem bánt. Nyugodj meg.
A világ hirtelen helyrezökkent körülöttem. Hogy a Joseph testéből áradó erő tette-e, vagy az a meghökkenés, hogy jelenleg épp hozzá simulok, és a karjaiban keresek védelmet, azt nem tudtam eldönteni. De magam is éreztem, hogy némileg visszatér a szín az arcomba, és az előbb kocsonyaként remegő lábaim is stabilabban álltak már alattam.
- Mi volt ez, mondd? – tudakolta Joseph, és hálás voltam, amiért még mindig nem engedett ki az öleléséből. Kimondottan jólesett hozzá bújni. A fene se gondolta volna ezt korábban…
- Én csak… - nyeltem nagyot, és nagy levegőt vettem. – Gyűlölöm az ilyen nagy szobrokat. A frászt kapom tőlük. Ettől is… ha a tévében mutatják az amerikai Szabadság-szobrot, vagy a riói Krisztus-szobrot, attól is. Biztos valami fóbia – vontam vállat. – De iszonyúan félek tőlük. Pánikba esem. Olyan, mintha rám akarnának dőlni… mintha egy másodperc választana el a katasztrófától, vagy egy borzalmas haláltól – igyekeztem visszafogni hangomban a hisztériát.
- De hát miért nem mondtad el, te kis buta? – vonta össze Joseph a szemöldökét, és ekkor kibontakoztam a karjai közül.
- Mert ide akartál jönni. Ezért. És féltem, hogy ha nemet mondok, akkor….
- Te tényleg ennyire rossz véleménnyel vagy rólam? – borult el Joseph arca, és valami megbántottság-féle csillogott a szemeiben.
- Először szemrebbenés nélkül feltételeztem volna rólad – tegeztem vissza. – Most már nem. De tényleg nem akartam lemondani. Gondoltam, lásd hogy milyen, ha már kíváncsi vagy rá. Reméltem, megbirkózom vele. Nem sikerült. Sajnálom, nem akartam tönkretenni a kirándulást.
- Jaj, sosem fogom megérteni a nőket – csóválta Joseph a fejét, és noha kiengedett az öleléséből, a kezem továbbra sem engedte el. – Gyere… látok ott egy kisebb zsibvásárt, meg napernyőket. Leülünk, iszunk valamit, és ott talán megnyugszol. És ülhetsz háttal a szobornak – mosolygott rám, én pedig mit tehettem volna mást, visszamosolyogtam. És ez most, még ezen körülmények között sem esett nehezemre.

Vége


Folyt. Köv. 

8 megjegyzés:

  1. Hát ez a szobor fóbia jó :-) Kicsit furi, de legalább közelebb hozta őket egymáshoz!
    Az idegenvezetés pedig külön jó, ugyanis így mi, olvasók is kapunk némi információt Budapest nevezetességeiről!

    VálaszTörlés
  2. Hát, lehet hogy fura, de a blog írója is ilyen fóbiában szenved. :)

    VálaszTörlés
  3. Ez a szobor fóbia tényleg érdekrs dolog :P De nagyon tetszik :) Ilyenről még nem is hallottam :) Nagyon tetszett ez a rész is és hasznos is mert legalább jobban megismerhetjük Budapestet :) Nagy gratula ezért ;)

    VálaszTörlés
  4. Szia!! :)
    nagyon jó rész lett, most lehet hogy hülyének fogok tűnni de már csak azért is jó a történet mert egy csomó érdekes dolgot tudok meg jelen esetben a Gellért hegyről!!:) Amúgy ez a szobor fóbia, barátnőmnek is ilyesmi van, szóval vissza a részhez! Nagyon jó lett mint mindig!!:) Imádtam! :)
    várom a folytatást, puszi Nika!!:)

    VálaszTörlés
  5. Véégre egy ölelés :D jól haladnak a fiatalok egymás felé ;) a szobor fóbia engem is ledöbbentett egy percre, nem is gondoltam volna hogy ilyen szemszögből is lehet nézni egy műemlékre. de kétségtelenül jó ötleteket is adsz hogy merre érdemes Pesten sétálgatni ha van ideje az embernek :) gyorsan a folytatással :))

    VálaszTörlés
  6. Szia!

    Ez az eddigi kedvence :) Imádtam :) Végre kicsit közelebb kerültek egymáshoz. Már nagyon vártam. Kíváncsi vagyok, hogy miként fog sikerülni a lefelé vezető út, valamint arra is, hogy a rajongók fel fogják-e ismerni vmikor Josephet. A folytatást pedig várom :)

    VálaszTörlés
  7. Szia!

    Nagyon tetszett ez a rész akár csak a többi sőt még talán jobban, nagyon aranyos volt ahogy nyugtatgatta Andreát. Most már ő is élvezi Joseph társaságát! Hurrá! Én ezt már nagyon régóta várom! Egyszerűen fantasztikus rész lett, nagyon imádtam!
    Először azt hittem, hogy elájul, de jó hogy végül meg tudott nyugodni( hála Joseph-nek)
    Imádtam, és várom a kövit!
    xo xo

    VálaszTörlés
  8. Szia!

    Fantasztikus lett! Nagyon imádom a történetet!:)

    VálaszTörlés