2012. november 17., szombat

Tüskék közt a virág 19. fejezet


- Tessék… - ültem le Joseph ágya szélére, és kezébe adtam a tányért. – Pirítós lekvárral, zabpehely, tea cukorral és tejjel. Ugye így szeretik az angolok?
- Köszönöm – nézte Joseph éhesen a tálca tartalmát. – Igen, pontosan így. Bár ha kicsit bővíthetnék a repertoáron, akkor azt mondanám, hogy asztalnál ülve, borogatás nélkül – harapott a pirítósba. – Elegem volt a fekvésből.
- Ezt már tegnap este is megbeszéltük – forgattam meg a szemeimet. – Légy jó fiú, és hallgass rám.
- Nem, nem beszéltük meg – morogta Joseph, mint egy rosszkedvű medve. – Te beszéltél, én meg hallgattam. Három napja fekszem, és gyönyörűen gyógyulok. Tegnap már lázam sem volt, ergo, az ebédet szeretném a konyhaasztalnál elkölteni, mielőtt belezavarodom a folytonos fekvésbe.
- Jól van, jól van – ismertem el az igazát halkan. – Ha megetted a reggelit, megnézem a sebed, és ha minden oké, hát kelj fel, nem bánom. De ha bajod lesz, nekem utána ne jajgass!
- Elsőre sem jajgattam – vigyorgott rám őszőkesége pimaszul, amitől kedvem támadt a fejére borítani a zabpelyhét, de csak a lázmérőt kotortam elő.
- Egyébként is – fűzte tovább a szót Joseph, miközben a teát kezdte pusztítani – belegondoltál, hogy csak három napunk van? Aztán lejár a két hét… te jobbra mész, én pedig balra – motyogta, de oly módon, mintha a fogát húznák. – És ezt a három napot nem úgy akarom tölteni, hogy ágyban vagyok. Vagyis… lehet ágy, de nem egyedül… és nem ilyen értelemben – kacsintott aztán rám, én pedig – a fene essen bele  – már megint nyakig pirultam.
- Akkor most jöjjön három perc áldott csend – néztem Josephre tenyérbemászóan kedves mosollyal, és a szájába löktem a lázmérőt. – Ami a három napot illeti…á, inkább hagyjuk – legyintettem aztán kedvetlenül. – Nem akarózik visszamennem innen abba a világba, ahonnan jöttem – nyögtem ki, bölcsen elhallgatva azt a tényt, hogy ennek a húzódozásnak a legfőbb oka épp itt fekszik előttem, egy lázmérővel a szájában, és úgy bámul rám, mintha olvasna a gondolataimban.
- Ami azt illeti… én if oftozom ebben – dünnyögte elég felismerhetetlenül a fogai közt lévő akadály miatt, mígnem megszabadítottam a kis üvegtől, hogy a fény felé fordulva nézzem meg a higanyszálat.
- Hőemelkedésed sincs – állapítottam meg elégedetten, majd felemeltem a kezem. – Hohó, miért ilyen sietősen? – emeltem fel a kezem, mikor láttam, hogy máris vidáman ledobja magáról a takarót. – Előbb lássam a sebet.
- Akár a spanyol inkvizíció – morgott Joseph az orra alatt, én pedig igyekeztem nem meghallani a nemtetszését.
- Ha ezzel gondod van, akár ide is kötözhetlek – fenyegettem meg, kezemben az oldaláról időközben letekert hosszú gézcsíkot lobogtatva, majd levettem a gézlapokat is a sebről, és elégedetten néztem az eredményt.
- Nagyon szép. A seb bezárult, és a gyulladásnak is alig van már nyoma – mondtam ténylegesen megkönnyebbülten. – Jól van, felkelhetsz – engedtem aztán az akaratának egy néma fohásszal, mikor megláttam türelmetlenül doboló ujjait. – De csak óvatosan, mert….
- A fenébe… - motyogta a talpra ugró Joseph elfehéredve, és belekapaszkodott az ágy szélébe, hogy meg tudjon állni a talpán.
- …mert ennyi fekvés után beleszédülsz, ha hirtelen talpra állsz – fejeztem be a mondatot némi kárörömmel. - Talán jobb lenne, ha egy kicsit…
- Ha azt mered mondani, hogy feküdjek vissza, én kötözlek le téged, de én a szádat is bekötöm – dünnyögte Joseph, türelmesen várva egy helyben, hogy a roham elmúljon, és csak akkor tett egy lépést, mikor láthatóan szín költözött az arcába.
- Ezúton gyógyultnak nyilvánítom magam, hála a népi gyógyító tudománynak, és mindkettőnk kivételes bátorságának – szónokolta. – Te reggeliztél már? – fordult felém hirtelen.
- Igen – hökkentem meg. – De hogy jön most ez ide?
- Úgy, hogy feküdj le – válaszolt Joseph már olyan hangon, mintha az előbb nem lett volna köztünk verbális gladiátorviadal. – Három napja alig aludtál valamit, mert mellettem ültél, és ápoltál – lépett hozzám, megsimítva a hajam. – Pihenned kell, Lia.
- Nem… - tiltakoztam – a sivatagba kell mennem. Két napja elállt az eső, tegnap már kisütött a nap, és csontszáraz minden. Igaz, kissé rendezetlen a terep, de… nem számít. Csak az számít, hogy mint mondtad, csak három nap, és én nem akarok innen elmenni…dolgavégezetlenül – nyeltem nagyot.
- Az ősi indián legenda, ugye? – ölelt Joseph magához. – Pihenj le Lia, aludj egyet. A sivatag megvár, nem szalad el. És utána, ha még mindig akarod, veled megyek – adott egy gyengéd puszit az orrom hegyére.
- Nem is tudom – hezitáltam, de Joseph nem hagyott több időt a gondolkodásra, mert kezemnél fogva az ágyhoz vezetett, majd finoman a takaró alá nyomott.
- Most fordult a kocka, kislány – kacsintott rám, miközben kényelmesen elfészkeltem magam az előbbi helyén, ami még őrizte teste melegét, míg ő az ágy szélére ült, és két nagy tenyerébe fogta a kezem.
- Ne mondd, hogy nem vagy álmos, mert látom rajtad a fáradtságot – mondta az ujjaimnak, mire abban a pillanatban ásítottam egy hatalmasat. – Na látod. Aludj, pihenj – veregette meg a kezem. – A konyhában leszek.
- Hé, ne már! – méltatlankodtam. – Csak így itt tudnál hagyni? Legalább valami mesét mondj nekem… - hunytam le a szemeimet, mire Joseph felkuncogott.
- Fogadok, utoljára gyerekként meséltek neked, ugye? – érdeklődött.
- Nagyon kicsi gyerekként… - motyogtam a választ. – Most szeretném hallani… kérlek…
- Akkor mesélek valami nagyon szépet – hallottam Joseph hangját, még kevéssel az ébrenlét határán, és mély, duruzsoló hangja, valamint simogatása a kezemen mintha egyszerre sodortak volna az álmok földje felé.
- Mesélek egy bátor, erős, és csodaszép lányról… - folytatta Joseph. – Aki olyan volt, mint a sivatag hercegnője, és megszédítette egy férfi fejét. És a bolond angol férfi azt kívánta a szíve mélyén, bár sosem kellene elválnia a lánytól… - halkult Joseph hangja suttogássá. Néhány másodpercig még reagálni akartam, de aztán meggyőztem magam róla, hogy ezt a hangot már csak álmomban hallottam… és utána már nem emlékeztem a világon semmire.


*****

- Szép délutánt, Csipkerózsika – mosolygott rám Joseph, ahogy kócosan, nagy ásítozással előbotorkáltam a hálóból, és egy pohár kávét nyomott a kezembe a konyhában. – Nagyon szexi vagy így… - nézett végig rajtam, én pedig torkom köszörülve igazítottam meg a topot, amiből szinte kilátszottak a melleim.
- Ezt a témát hagyjuk meg éjjelre, jó uram – vigyorogtam rá, mire Joseph nevetve odalépett, és megcsókolt.
- Végre aludtál egy jót – állapította meg. – Csaknem öt óra hosszát.
- Mennyit? – tágultak ki a szemeim. – Miért nem ébresztettél fel? Tudod, hogy ki akarok menni…
- Mert olyan álmos lettél volna, hogy elalszol a terepjáróban. Nekem pedig nincs kedvem a roncsok közt viszontlátni téged. A nap még nem ment le, délután három óra van. Lesz még időd. Ha ma nem, akkor holnap. Nyugi, Lia.
- Nem, te ezt nem érted – tiltakoztam. – Érzem, hogy ma kell mennem! Ne kérdezd miért, vagy hogyan… csak tudom, és kész! Te még sosem éreztél olyat magadban, aminek nem tudtad a magyarázatát, csak késztett valami, hogy megtedd?
- De igen, éreztem… - bólintott Joseph komolyan. – Nem űzök gúnyt belőled. Jól van. Szedd össze magad, és menjünk.
- Ne haragudj… - bújtam oda a mellkasára, cirógatva a csípőjét. – De nem jöhetsz velem. Ez, hogy úgy mondjam, egyszemélyes buli. És egyébként is… lehet, az oldaladnak még nem tenne túl jót a terepjáró zötyögése – egészítettem ki az okokat.
- Hm… - morgott Joseph. – Nem szívesen engedlek oda ki egyedül, Lia.
- Nocsak, hogy fordult a kocka – néztem a szemébe, és rámosolyogtam. – Az első napokban örültél, ha nem voltam a közeledben.
- Most viszont azt szeretem, ha mellettem vagy – simogatta Joseph a hátamat. – És ha nem igazítod meg magadon azt a felsőt most azonnal, ma délután nem mész sehová, csak az ágyba… velem – dünnyögte nagyot nyelve.
- Oh… - kaptam a helyére női mivoltom kétfelé csúszott halmát – nincs ellenemre a program… de várj vele egy keveset – csúsztam ki aztán a kezéből ingerlően.
- És én mégis mit csináljak, míg itt hagysz egyedül, a bánat és a magány mocsarában? – kérdezte Joseph költői pátosszal.
- Főzzön ebédet, Shakespeare! – nevettem rá. – És az sem lenne ellenemre, ha az ágyban várna rám… minden eshetőségre készen – kacsintottam, és tetszett, ahogy Joseph a puszta felvetésre is felmorrant.
- Ebben nem lesz hiány… - lépett aztán hozzám, és megcsókolt. – Vigyázz magadra, Lia. Ígérd meg nekem. Mit csinálnék én nélküled? – kérdezte komolyan, engem pedig úgy meglepett a hangjában rejlő érzelem, hogy képtelen voltam válaszolni, csak tátogtam rá, mint egy sült bolond.


Vége

Folyt. Köv.

5 megjegyzés:

  1. nagyon tetszett ez a rész és örölük hogy már gyógyulóban van joseph. olyan édesek így együtt várom a következő részt!!!
    xoxo

    VálaszTörlés
  2. Jajj nagyon örülök,hogy Joseph végre jobban van :) Szépen alakulnak a dolgok a kis párocska között, remélem együtt maradnak ;) Siess a kövivel nagyon :) Kb. még hány rész várható ebből a történetből?

    VálaszTörlés
  3. Sziasztok!

    Loli, hát túl sok fejezet már nincs, talán még olyan-három négy. Nem szoktam ezt eldönteni előre, ahogy a sztori adja magát. :)
    De nem kell aggódni, a következő történet már a fejemben van, karácsony előtt tervezem hozni. :)
    Ennek ismét Ian lesz a főszereplője. Valódi krimi történet lesz. :)

    VálaszTörlés
  4. Már csak három nap??? Ó, akkor már ha jól sejtem hamarosan vége a történetnek...:-( Nagyon kíváncsi vagyok, hogy kettejük kapcsolata hogy fog lezáródni, ha egyáltalán lezáródik, illetve hogy van e valami jelentősége annak, hogy Lia miért egyedül akart menni fotózni? Jó,igaz hogy Joseph most sérült, de akkor is, nekem úgy tűnt mint ha lenne valami a dolgok mögött...

    VálaszTörlés
  5. Szia!

    Ez a fejezet lett az eddigi kedvenceim egyike. Jó volt látni, hogy Joseph mennyire is törőd Liával. Nagyon tetszett, igazán sikerült magával ragadni azzal, hogy ott bujkált mindegyikükben az, hogy nem akarnak elválni a másiktól, ha eltelik az a három nap ami még hátra van. Nem tudom, hogy ki, hogy volt vele, de ez nekem nagyon tetszett. Kíváncsi vagyok, hogy a maradék részekben, hogyan is fog alakulni a kapcsolatuk és hogy, hogyan is zárod a történetet, mert mint mindig most is vagy egy olyan érzésem, hogy az utolsó pillanatig bizonytalanságban fogsz minket tartani :) A rész végén pedig ez az egyedül fotózás Lia részéről meglepett és olyan érzésem lett, hogy ez még az elkövetkező részekre hatással lesz. Így erre is kíváncsi vagyok és várom a folytatást :)

    VálaszTörlés