2012. március 25., vasárnap

A magányosság varázslója 13. fejezet

- Hát itt is volnánk – néztem fel Davenportra, és az ülésen hátradőlve átnéztem Klausra. – Ha jól sejtem a kíváncsiságodból, a nagy-nagybátyámék nem fogadtak túl sok vendéget.
Klaus először felnézett az épületre, majd vállat vont.
- Ami azt illeti, sosem voltak túl társasági emberek. Én magam talán egyszer-egyszer láttam őket mindössze. Csodabogárnak tartották őket.
- Csodabogárnak? – vontam fel a szemöldökömet.
- Mint mondtam – fordult felém Klaus magyarázón – egy nemesember életének alapja a társadalmi érintkezés. Ha nem veszel részt a hasonló eseményeken, mint lóverseny, lovaspóló, vadászatok és hasonlók… a felső tízezer számára szinte megszűnsz létezni. Ők tulajdonképp amolyan szellem lények voltak, már ha használhatom ezt a szó jelen formában. Tudták róluk, hogy léteznek, de szinte alig látta valaki őket.
- Hogy lehet így viselkedni? – értetlenkedtem kissé háborogva. – Csak annak alapján megítélni valakit, hogy részt vesz-e a társasági életben…. Ez olyan…
- Hagyomány – fejezte be helyettem Klaus a mondatot. – Amerikában talán másképpen volt. De ez itt a jó öreg Anglia. Mi valahogy többet, és jobban adunk a tradíciókra.
- Lehet – válaszoltam halkan. – De annak ellenére, hogy sosem ismertem ezen rokonaimat, valahogy sajnálom őket, ha így nézett mindenki rájuk.
- Főképp azok után, hogy a nagy-nagybátyád kissé… hogy is fogalmazzak – morfondírozott Klaus – mondjuk úgy, érdekes dolgokat kezdett hangoztatni. Konkrétan azt, hogy valaki az életükre tör – bökte ki aztán, értetlen-kíváncsi pillantásomra reagálva.
Egy hangot sem voltam képes kinyögni, csak kimeresztettem a szemem, és még a számat is eltátottam. Úgy néztem Klausra, mint egy szellemi fogyatékos potyka.
- Természetesen ebből semmi nem igaz – folytatta ő. – A kor, a meglehetős elzártság részükről… csak a táptalaja volt mindenféle képzelgésnek.
- Szegények – bukott ki belőlem az egyetlen szó, ami az eszembe jutott, míg Klaus kiszállt, megkerülte az autót, és ajtót nyitott nekem is.
- Köszönöm – mosolyogtam rá. – Nos, akkor érezd magad megtisztelve, amiért belülről is megnézheted Davenportot – fogtam meg a kezét.
- Már előre látom a többiek tekintetét, mikor a legközelebbi összejövetelen elejtek egy megjegyzést, milyen gyönyörű a házad BELÜLRŐL – kajánkodott Klaus, én pedig fejrázó nevetéssel felsétáltam vele a lépcsőkön.
- Oké – kérdeztem ott, felé fordulva. – Osonjunk be halkan és csendesen, vagy legyünk szertartásosak?
- Legyünk szertartásosak – vont ő vállat. – A személyzeted úgyis ki fogja szúrni az autómat. Véleményem szerint már azon is meg vannak botránkozva, hogy nem sofőrrel jöttem, és hogy mostanában te is hanyagolod Basil szolgálatait.
- Valahogy nem előtte akarom élni a magánéletemet – morogtam halkan, majd felnyúltam, és megrángattam a kis harang selyemzsinórját, ami az érkezést volt hivatott jelezni.
Némi csend… egy kis motoszkálás… majd kinyílt az ajtó, és Frederick faarca jelent meg a nyílásban.
- Miss Davenport – hajolt meg előttem kissé, mikor átléptem a küszöbön, majd a továbbra is kinn álldogáló Klausra fordult a pillantása.
- Az úr Mr. Niklaus Mikaelsson – mondtam, és egy széles mozdulattal beinvitáltam Klaust.
Átadtam a kabátomat Fredericknek, és már épp beljebb akartam sétálni, mikor torokköszörülés hangzott fel az ajtó elől.
- Ha a mosolygó intés nem lett volna elég világos, azt jelezte, hogy bejöhetsz – mondtam vigyorogva.
- Jobb szeretem a hagyományokat – válaszolta Klaus, és várakozásteljesen nézett rám.
Égnek emeltem a tekintetemet, néma átkot szórva magamban a bolond angolokra, aztán felsóhajtottam.
- Mr. Mikaelsson, kérem, lépjen be Davenportba – mondtam ki végül, és Klaus egy halvány mosollyal átlépte a küszöböt.
- Miért kell egy ilyenhez külön kérvényt kiadni? – motyogtam alig hallhatóan, megvárva, míg Frederick pókerarca a kabátokkal együtt eltűnik bal felé.
- Mint mondtam… hagyomány – rántott magához Klaus egy csókra, majd kibontakozott az ölelésemből. – Valami azt súgja, hogy most ha tudnák hol is vagyok, millió irigyem támadna hirtelen. Köztük Willow Burry grófja. Igen, azt hiszem ő lesz az első, akinek elmesélem, hogy itt jártam. Bár ő gyanítom, még párbajra is képes lenne kihívni ezért – nevetett fel. – Még mindig nem mondott le a Davenport örökös szívéről. Vagy ágyáról… neki egyre megy – vonogatta aztán a vállát.
- Ha az a patkány a közelembe jön, kiherélem – mondtam dühösen. – Vagyis nem… nincs gusztusom hozzáérni. Kiheréltetem Frederickkel – nevettem fel halkan, a számra tapasztva a tenyeremet. – Gyere, menjünk beljebb – szorítottam aztán meg Klaus kezét, és vezetni kezdtem a folyosón át a nappali felé.




*****

- Egyszerűen álomszép – ült le Klaus a nappaliban, kezében egy pohár itallal, és a kandalló fölötti festményt bűvölte állhatatosan.
- Köszönöm Frederick – vettem át az italomat én is. – Kérem, hagyja itt az üveget. Távozhat – intettem, mintha magam lennék a királynő, a lakáj pedig egy apró főhajtás után néma csendben kilépett az ajtón.
- Fogadok, most megy a cselédszárnyba, és öt perc múlva a legutolsó szobalány is tudni fogja, hogy férfi vendéget fogadtam – sóhajtottam beletörődve.
- Istenem… valami pletykatéma nekik is kell – húzott Klaus az ölébe. – Valahogy kedvem támadt közmegbotránkozást kelteni. Képzeld mit szólnának, ha az ölemben cipelnélek végig a folyosón, meglehetősen zilált külsővel, esetleg kissé kibontott ruhával – pattintotta szét rajtam a felsőm gombját.
- Mr. Mikaelsson, ha ezt tovább folytatja, sikítani fogok! – vettem elő a leggőgösebb arckifejezésemet.
- Sikítani bizony… - mormolta, lágyan csókolgatva a nyakamat… de nem a félelemtől… hanem… - kacsintott rám pimaszul.
- Ugyan… - legyintettem – mondani bármit lehet. Bizonyítson, uram! – szólítottam fel, és féktelenül nevetni kezdtem, ahogy felpattant, és az ölébe kapott.
- Tegyél le, nehéz vagyok – kacagtam.
- Egyáltalán nem vagy… - mosolygott rám. – Azokat viszont – fordult szeme az üveg, és a két pohár felé – javaslom, hogy hozzuk magunkkal.
Lenyúltam, felemelve, és szeme előtt meglengetve az üveget.
- A poharakat hagyjuk itt… - mondtam, aztán támadt egy jó ötletem. A ruhám alá nyúlva megszabadítottam magam a melltartótól, és a fotelba dobtam.
- Ha már megbotránkoztatás, hát legyen igazi – súgtam Klaus fülébe, aki felcsillanó szemmel figyelte a mutatványomat. – Férfitársaság… egy üveg ital… egy levetett fehérnemű… - csóváltam a fejem, mire Klaus kedvesen a nyakamba harapott, jóleső borzongással ajándékozva meg a testemet.
- Arra menjünk – mutattam az irányt a hálószoba felé, és lázas szenvedéllyel simítottam végig a mellkasán.

*****

Klaus óvatosan felemelte a fejét a párnáról. Mellette Rea, békésen, a szeretkezéstől kimerülten alszik. Ez jó, nagyon jó… valahogy mintha az ördög keverné a kártyákat… minden olyan jól összevág.
Lassan felkelt a lány mellől, nadrágot kapva magára a fürdőbe sétált. Kezében csak egy apró tárgyat szorongatott. A telefonját.
Behajtotta az ajtót, bár valószínű volt, hogy a még álmában is boldogan mosolyogó lányt úgysem fogja felkelteni. De jobb az óvatosság. A terv sikerének küszöbén nem bukhat meg. Most semmiképpen.
- Hello Celia – szólt bele a telefonba halkan. – Sosem találod ki, honnan hívlak.
- Remélem, nem a fürdőkádadból – jött a válasz a túlsó végén a vonalnak. – Nem akarlak elképzelni, miközben…
- Davenportban vagyok – vágott Klaus a szavába hirtelen, és hallotta, ahogy a nőnek a túlsó oldalon elakad egy pillanatra a lélegzete.
- Ezt hogy csináltad? – csodálkozott, majd gyorsan folytatta. – Oké, nagyjából szerintem kitaláltam… nem kell ecsetelned. Na és hol a kicsike?
- Alszik az ágyában… elég kimerülten – vigyorgott Klaus, bár ezt Celia nem látta. – Mennyi idő még?
- Alig egy hét – hangzott fel újra Celia hangja. – Hogy akarod csinálni?
- Azt még nem tudom – vont vállat Klaus. – Még azt sem tudja, mi is vagyok.
- Akkor tiszta sor – válaszolta Celia. – Jövő hét közepén lesz egy rókavadászat. Vidd el oda. Álljatok be vadászni. Onnan már könnyen elcsalhatjuk. Leütjük, és elvisszük a birtokra. Valahogy vedd rá, hogy adjon kimenőt a cselédeknek… nem akarok szemtanúkat. Én ott maradok a vadászaton, és majd azt mondom, eltévedtetek. Megvárom, amíg mindenki keresni kezd, és jövök utánatok. A folytatást már te is tudod.
- Igen, tudom – nyelt nagyot Klaus.
- Javíts ki ha tévedek… de mintha nem akarnád már az egészet – jött Celia jeges, hideg hangja a telefonból. – Tudtam… belezúgtál a kicsikébe, ugye?
- Ezzel te ne foglalkozz – rázta le Klaus morcosan. – Neked egy feladatod van. Tudod jól, hogy micsoda.
- Naná… csak valahogy nem akarom, hogy az utolsó pillanatban visszakozz, és a lába elé borulva vallj szerelmet. Tudod magad is, hogy mi forog kockán. Az életedről van szó, Klaus.


Vége

Folyt. Köv.



1 megjegyzés:

  1. Az életéről van szó???? Na most már tényleg tűkön ülök, hogy mi lesz ennek a vége...de remélem, hogy az a sejtésem hogy meg akarják ölni Reát az nem fog bejönni...:-S
    Remélem, ha Klaus tényleg beleszeret a lányba, akkor győzni fog a szerelmük, mindenek felett!!!!!

    Várom a folytatást!!!

    VálaszTörlés