2012. március 10., szombat

A magányosság varázslója 9. fejezet

- Nem bántad meg? – kérdezte Klaus csendesen, mikor már felöltözve, kissé távolabb, egy fa árnyékában feküdtünk, és fejem a vállára hajtottam.
- Nem, a legkevésbé sem – mosolyogtam. – Talán te igen? – emeltem fel a fejem, hogy a szemébe nézzek. – Megleptelek?
- Igen, azt hiszem ez a tökéletes szó rá – nevetett, és a hátamat simogatta. – A nemesi körökben, ahol már olyan régóta élek, közbotrányt okoznál – hajolt oda hozzám, és megcsókolt.
- Sajnálom, de én már csak ilyen vagyok – vontam vállat. – Tudod… úgy érzem itt magam, mint egy kakukktojás – mondtam ki először, teljesen őszintén. – Volt egy életem – folytattam, látva kíváncsi pillantását – amit 25 évig éltem. Nem volt tökéletes, de… Mióta ide jöttem, rájöttem mi a két életem közti legnagyobb különbség. Amerikában nem volt földem, birtokom, és egyszerű emberekkel érintkeztem. De volt szabadságom. Most pedig úgy érzem magam, mintha béklyóba lennék kötve – merengtem. – Ha te nem lennél, már azt hiszem visszamentem volna az Államokba.
- Azt ne tedd – ült fel Klaus, és kisimogatta hajamat arcomból. – Nem lehet könnyű egy új élet szabályainak megfelelni. De amint az elmúlt fél óránk mutatja, neked kimondottan jól megy a szabályok felülírása – kacsintott rám, mire felnevettem. – Ami meg engem illet, folyamatosan áldom az amerikai nevelést.
- Tedd azt – mosolyogtam, mire Klaus talpra állt, és magával húzott engem is. – Már megyünk? – kérdeztem kissé csalódottan.
- Hát, krikettezni már tudsz. Vagy legalábbis van fogalmad a játékról. Ami meg utána következett… egyszerűen csodálatos volt – nyomott egy futó puszit az orrom hegyére. – Még jó, hogy már hamarabb elküldtem Jeffreyt – tört ki belőle hirtelen a hahota.
- Részemről azon sem aggódnék – legyintettem vigyorogva. – Szerintem ugyanolyan fapofával állt volna egy helyben, legfeljebb a végén halkan megkérdezte volna, hogy végeztünk-e már, és átnyújtott volna két pohár limonádét – ironizáltam.
- Igen, lehet – csapta Klaus a vállára a mellényét, aztán megfogta a kezem, és vezetni kezdett a mezőről kifelé. – A jó személyzet előnye, hogy nem ütik az orrukat abba, ami nem rájuk tartozik. Egy jó tanács: soha ne hagyd, hogy a te dolgaiddal foglalkozzanak! Kibeszélni úgyis kibeszélnek, mondjuk a maguk ebédlőasztalánál, egymás között, de… tartsd meg velük a távolságot.
- Olyan ez, mintha modern kori rabszolgatartó lennék – mondtam kedvetlenül. – Nem szeretek emberekkel így bánni.
- Nem vagy rabszolgatartó – fordított magával szembe Klaus, és a szemembe nézett. – Csodálatos, gyönyörű lány vagy – simította végig az arcomat. – Légy Davenport is. Nemesi vérvonal… - cirógatta a nyakamat, és a tekintete odatapadt. – A vér… - nyelt nagyot, ahogy  én magam is éreztem a melegben kidagadt az ütőerem az izzadt bőrömön – a vér éltet. A vér… az erő – szakította el aztán szemeit onnan, és újra rám figyelt. – És mivel Davenport vagy, kötelességed hogy meg is felelj ennek.
- Hát jó – bólintottam. – Viszont ha a nemesek nem oly’ közvetlenek, jó uram – vettem elő gőgös arckifejezést, és kissé régies stílust – ne is álmodjon arról, hogy az iménti jelenet ismétlésre kerülhet – sandítottam rá a szemem sarkából, és láttam, hogy roppant keserű képet vág.
- Zsaroló – dörmögte, aztán magához húzott, és megcsókolt, a távolban pedig feltűnt egy fekete autó. – Szóltam Tednek, mikor te kissé rendbe szedted magad – adta meg a választ csodálkozó kérdésemre. – És hogy ne kelljen a saját sofőrödet várnod, haza is viszünk.
- Köszönöm – ráztam a fejem, majd a másik irányba mutattam – de amíg te is rendbe szedted magad, én szintén telefonáltam – vigyorogtam el magam, és a Basil vezette közeledő fehér autóra böktem.
- Kár – sóhajtott Klaus. – Pedig engem kettős érdek vezérelt. Egyrészt, hogy még legalább addig együtt lehessek veled – szorította meg a kezem – másrészt hajtott a vágy, hogy láthassam belülről is a Davenport birtokot.
- Nos, Mr. Mikaelsson – néztem rá sokat sejtetően – ha nagyon akarja, a kívánsága akármikor valóra válhat. Bármi, amire csak vágyik – kacsintottam rá, aztán nevetve a lassan megálló autóm felé szaladtam.
- VÁRJ! – kiáltott utánam Klaus. – Hétvégén Pastonban, a derbyn!
Kinyitottam a kocsi ajtaját, és még visszaintettem neki, hogy rendben, aztán beültem. Mikor elhajtottunk mellettük figyeltem, ahogy ő is éppen beszáll. Különös… de már nem tűnt olyan jókedvűnek.


*****

- Tessék Basil, óhajt esetleg valamit? – kérdeztem mikor a nappalimba lépve konstatáltam, hogy a sofőröm úgy fut utánam, mintha a sarkamra ragasztották volna.
- Miss Davenport… - nyelt nagyot a szőke fiú – csak szeretném megkérdezni, hogy… Jól érezte-e magát ma – bökte ki.
- Igen Basil. Nagyon jól – hunytam le a szemem, és megpördültem a hatalmas ablakon át megáradó napfényben nevetve. – Sőt, mondhatnám, hogy csodálatosan!
- Ennek örülök, Miss Davenport – gyűrögette Basil a sapkáját továbbra is a kezében. – De kérem…. Fontolja meg amit mondok.
Összevont szemöldökkel fordultam meg.
- Mire céloz? – kérdeztem tőle gyanakvóan.
- Miss Davenport… Ön jó hozzánk… és én segítek Önnek, hogy be tudjon illeszkedni ide… - hebegte Basil.
- Igen, tudom – bólintottam kedvesen. – És ezért hatalmas köszönettel tartozom.
- De kérem, Miss Davenport – motyogta Basil, és a kezében tartott rongydarabról már szinte senki meg nem mondta volna, hogy az még néhány perccel ezelőtt egy sofőr sapkája volt – kérem Önt, ne találkozzon többé Mr. Mikaelsonnal. Nincs jó hatással Önre. És én nem bízom benne.
- Értem – mondtam elkomorodva, majd szembefordultam a fiúval. – És árulja el kérem, hogy miért kellene hogy érdekeljen engem az Ön véleménye.
- Én csak… - mondta halkan Basil, aztán elnémult.
- Nos, tisztázzunk valamit – ültem le, és komoran rámeredtem. – Tudtommal Ön az alkalmazottam. Az Ön feladata az autóm tisztán tartása, és hogy rendelkezésemre álljon, ha szükségem van a kocsira, vele együtt Önre is. Hogy mikor mit csinálok, hová megyek és kivel, abba semmi beleszólása sincs, és nem is tűrök beleszólást! – mondtam keményen. – És kérem, vegye ezt nagyon komolyan. Ellenkező esetben fontolóra veszem, hogy útjaink elváljanak egymástól – mondtam, mire Basil csendesen biccentett egyet felém, és néma csendben elhagyta a nappalit.
- Igy kell nemesnek lenni? – kérdeztem a néma kandallót. Rosszul éreztem magam Basil legorombításától. – Vajon erre gondolt Klaus? És miért ne bíznék benne? Hiszen… - mosolyogtam el magam csendesen – hiszen van valami, amit érzek iránta – ismertem be önmagamnak is, és megtapogattam az ajkam. Klaus csókjának a helyét.


*****

- Ejha! – mondtam elismerően, és kiszálltam a kocsiból, becsapva magam után az ajtaját. – Köszönöm Basil – mondtam. – Szólok, ha szükségem lesz Önre – bocsátottam egy intéssel útjára a néma sofőrömet.
Nem is foglalkoztam most azzal egy percig sem, hogy mióta ledorongoltam, Basil némajátékot játszott velem. A gondolataimat, minden érzékemet lekötötte most az a látvány, amiben még sosem volt részem.
Hatalmas zöld mező terült el előttem, közepén egy fehér építménnyel. Selyemzászlók csattogtak a szélben, és lassan sétálgató úriemberek és asszonyok sokasága volt mindenfelé, néha pedig megszólalt valami hangosbemondó, és a levegőbe recsegett valamit, amit nem értettem.
- Szép ugye? – szólalt meg egy hang a hátam mögött, én pedig hatalmasat ugrottam a hirtelen ijedtségtől. – Ne haragudj – mondta Klaus bűnbánóan, mégis vigyorogva.
- A frászt hoztad rám… - ráztam a fejem, cseppet sem neheztelve. – Hogy tudsz ilyen csendben osonni? És ilyen gyorsan ráadásul? Két másodperce még sehol nem voltál… - mondtam, majd visszanéztem a zászlók irányába. – Ilyen hát egy derby színhelye – állapítottam meg. – Nagyon szép.
- Nem, eddig nem volt az – rázta Klaus a fejét. – Eddig unalmas volt, szürke, és egyhangú. Most már itt vagy, és most már szép. Ragyog a nap, színes lett a világ, és… én boldog – fogta össze két kezem, és a mellkasához szorította. Néztünk mosolyogva egymás szemébe mindaddig, míg egy jókora harsonaszó ki nem szakított minket a pillanat varázsából.


Vége

Folyt. Köv.


2 megjegyzés:

  1. Szegény Basil...egy kicsit megsajnáltam amikor ráförmedt Rea...hisz eddig tényleg sokat segített neki, biztos most is jót akar, de vajon mit tudhat amit mi még nem? Remélem hamarosan kiderül, Klaus már nagyon szeretne valamit...

    VálaszTörlés
  2. Szia !!
    Én is nagyon sajnáltam Basilt . Klaus nagyon jól tudja Reat befolyásolni . Egyre jobban az ujja köré csavarja . Remélem Rea majd idejében rájön Klaus tervére mert szerintem van neki !!! Még mielőtt teljesen megváltoztatja Reat !!
    Nagyon várom már a következő fejezetet sok puszi bianka

    VálaszTörlés