2012. március 7., szerda

A magányosság varázslója 8. fejezet

Klaus elengedte a kezem, és úgy lépett hátrébb, mintha valami súlyos illetlenséget követtünk volna el ketten.
- Nos… - köszörülte a torkát. – Most már ismered az ütés alapjait – mondta, feltűnően kerülve a tekintetemet.
Próbáltam valami értelmes választ találni a fejemben, azon kívül, hogy „aha”, de nem jutottam sokra, így bólintottam egyet.
- Nagyon… kielégítő volt a magyarázat – böktem ki végül kis idő elteltével, és csodák csodája, nem vörösödtem a fejem búbjáig, ellenben jót mulattam az ő látható zavarán.
- Sajnálom, ha kellemetlen helyzetbe hoztalak – sóhajtotta. – Te olyan más vagy, mint a brit nemesek. Tudom, hogy velük meddig mehetek el, és hol az a bizonyos határ, amit nem szabad áthágnom. De… te közvetlenebb vagy. Másabb.
- Ellenedre van ez? – engedtem le az ütőt.
- Nem, a legkevésbé sem – vigyorogta el magát Klaus. – Mondjuk inkább úgy, hogy próbálom kipuhatolni a határaidat.
- Ravasz – nevettem fel. – Ne aggódj. Ha túllépnél azon a bizonyos határon, akkor ezzel… - lendítettem meg az ütőt – könnyen leállítanálak.
- Szép lenne – harsant fel Klaus nevetése. – Gondold csak el Jeffrey-t – mutatott a távolabb álldogáló komornyik felé – ahogy azt kéne végignéznie, hogy a gazdáját krikettütővel üldözik végig a mezőn, válogatott szidalmak közepette.
Magam elé képzeltem a jelenetet, és úgy mulattam rajta, hogy az ütőre kellett támaszkodnom.
- Oké, azt hiszem, egy évre elég pletykának adnánk alapot vele – törölgettem meg nevetéstől könnyes szemeimet.
- Én is azt hiszem – bólintott Klaus, aztán felkapta a labdát. – Van kedved egy újabb próbához?
- Naná! – álltam be a kapu elé, és a harmadik próbálkozás után elmondhattam, hogy életemben először visszaütöttem egy krikett labdát.

*****

Egy-két órás gyakorlás után a mező tele volt elszórt krikett labdákkal, én pedig kissé izzadtan pihegtem.
- Kezd meleg lenni – legyezgettem magam, ahogy a lassan egyre feljebb kapaszkodó nap már a mezőt sütötte. – Te még csak meg sem izzadtál – néztem közben Klausra.
- Hozzászoktam az efféle testmozgáshoz – vont vállat. – Viszont a jó időt élvezem. Ritka, hogy errefelé a nap így süssön.
- Valami azt súgja, hogy a legnagyobb problémám Angliával az időjárás lesz. Otthon az Állomokban ennél jóval melegebb volt – vittem neki oda az ütőt, hogy elcsomagolhassa, majd elgondolkodva ránéztem.
- Miért pont krikett? Miért ezt találtad ki mára?
- Azt mondtam, hogy megmutatom, hogy viselkedj úgy, mint a nemesek – ült le a fűbe, és megpaskolta maga mellett a földet, hogy kövessem. – Van valami, amit jegyezz meg. Az itteni nemességet az alábbi dolgok közben láthatod – emelte fel a kezét Klaus, ujjain számolgatva. – Egy: bálokon, ahol mulatni lehet. Kettő: sportrendezvényeken, úgymint krikett, lóverseny, golf… szóval úri sportok. Ne kosárlabdára gondolj – mosolygott. – Három: esküvőn, főleg ha két nemesi származék lép frigyre egymással. Erről jut eszembe – mondta hirtelen – tudsz róla, hogy Willow Burry  grófja meglehetősen érdeklődik utánad? És nem ő az egyetlen.
- Willow… – motyogtam, és megpróbáltam visszaemlékezni az ismerős névre, hogy mikor beugorjon a megfejtés, kétségbe essek.
- Jaj ne… - sápadtam el. – Aki ott volt a bálon, ugye? Akire azt mondtad, hogy borzalmas… és emlékszem, láttam is. Elég… khm… érdekes arcberendezésű ember – nyögtem halkan.
Klaus ismét felnevetett, és hanyatt feküdt a fűben a széles jókedvtől.
- Tudod… - mondta, mikor már meg tudott szólalni – a legváratlanabb helyzetekben tud belőled kitörni a nemesi származék. Ennél finomabban és szebben még én sem tudtam volna megfogalmazni. Részemről rémpofaként jellemeztem volna – vigyorgott rám felfelé, aztán a közeledő léptek zajára gyorsan felült.
-  Nem Jeffrey, nincs már szükségem semmire. Pakoljon be az autóba, és elmehet. Majd értesítem Davont, ha értem – vagy értünk – kell jönnie – mondta, és a komornyik egy gyors meghajlás után visszasétált előbbi helyére, és elkezdte lebontani az asztalt, hogy nem sokkal később a megérkező autóba rakja a holmit.
- Néha úgy érzem magam a személyzet láttán, mintha visszarepültem volna az időben – motyogtam Jeffreyt figyelve, ahogy beszáll az autóba, és elhagyják a mezőt. – Mind olyan… nem is tudom… olyan régimódiak, mint egy vastag, avítt könyv.
- A többségüknél a szolgálat családi örökség. Ahogy nálunk a vagyon – tépett le Klaus egy fűszálat, az ujjai között sodorgatva. – Jeffrey szülei és nagyszülei is már a családomnál szolgáltak, ahogy a személyzetem túlnyomó része. És a te sofőröd, Basil is generációs bútordarab, ha jól tudom. Az ő apja volt a családod sofőrje.
- Többet tudsz a családomról, mint jómagam – sóhajtottam.
- Nem nehéz. Hiszen te azt is alig tudtad, honnan és kiktől származol – cirógatta meg Klaus az arcomat a fűszállal. – Nos, akkor most te jössz. Mesélj! – váltott témát. – Volt egy alkunk, nem emlékszel? Én bevezetlek a nemesség rejtelmeibe, és szokásaiba. Te pedig mesélsz nekem a gyerekkorodról. Imádom azt hallani, hogy valaki rossz gyerek volt – vigyorgott.
- Te az voltál? – kérdeztem vissza.
- Persze hogy az – mosolygott. – Őrületbe kergettem mindenkit. De ne tereld el a szót magadról! – rázta a fejét jókedvűen. – Gyerünk, halljunk egy sztorit! Mondjuk olyat, amikor bajba kerültél a viselkedésed miatt.
- Hát jó – bólintottam. – Az alku az alku – töprengtem, aztán az ütőkre nézve beugrott, mit meséljek el.
- Említettem, hogy az iskolában a megyei baseballcsapatban játszottam. Elég jó kis csapat voltunk, persze a fiúk mindig is azt tartották, hogy a baseball férfi sport. Állandóan ment a harc a fiú- és a lánycsapat között. Ami nekem már csak azért is fájt, mert a fiúcsapatban ott volt Danny White – sóhajtottam. – Akkoriban ő volt a legszebb fiú a világon számomra. Izmos… jóképű… és persze, le sem tojta a fejemet. Sokkal menőbb volt annál – feküdtem hanyatt, és kezem a fejem alá téve, a felettem kéklő eget figyelve folytattam a történetet. – Én persze mindent megtettem, hogy felhívjam magamra a figyelmét. Sikerült is, csak nem úgy, ahogy én akartam. Mert a társam a csapatban, Anita Meloy, szintén odavolt Dannyért. És hogy kiüssön engem a nyeregből, az egyik nap, mikor közösen edzett a fiú és lánycsapat, mögém osont, és felrántotta a szoknyámat, egészen a derekamig. Kilátszott a bugyim, és az egész fiúcsapat rajtam röhögött – vontam össze a szemöldökömet. – Innentől Danny szeme elé sem mertem kerülni. De a magam módján bosszút álltam. A következő meccsen „véletlenül” – macskakörmöztem a levegőbe – szájon vágtam az ütővel Anitát. Három műtét kellett hozzá, hogy helyre rakják a csinos kis állát, és pótolják a három fogát. Engem persze kidobtak, de… a dolog megérte – vigyorogtam el magam.
- Nem vagy semmi! – ámuldozott Klaus. – És mi volt a büntetés? – érdeklődött, miközben oldalára feküdt mellettem, és fél könyökére támaszkodva tenyerébe fektette a fejét.
- Mint mondtam, kivágtak a csapatból. Vagy úgy érted, otthon? – néztem rá. – Egy hét szobafogság. Olcsón megúsztam. Igazából… apám azt mondta, hibát követtem el. Véleménye szerint jóval nagyobbat kellett volna odasóznom – kacsintottam, mire Klaus újra hangos nevetésben tört ki.
- Azt hiszem, már most bírom az államokbeli nevelési módszert – mondta vidáman. – És ami azt illeti, kitaláltam közben, hogy legközelebb hová megyünk.
- Bárhová, csak Willow burry grófja ne legyen a közelben – mondtam elkomorodva. – És a többiek sem, akik szemet vetettek rám.
- Tudod Rea… egyedülálló vagy. A Davenport vagyon örököse. Mindig lesz olyan, aki próbálkozik majd nálad. Te vagy most a helyi nemesség legnagyobb témája. És leszel is még jó ideig.
- Nem tehetek ez ellen semmit? – kérdeztem kissé kedvetlenül.
- De… igazából tehetsz – hajolt közelebb Klaus. – De ahhoz meg kell bíznod bennem. A hétvégén lesz egy lóverseny Pastonban. Ott lesz, aki csak számít. Tudod, ez afféle társasági esemény, mint egy bál. És ha ott megjelensz valakivel… akit mondjuk a barátodként mutatsz be… akkor észhez térnek, és szépen lassan leszállnak rólad.
- Aha – mondtam tömören, és a szemébe néztem. – És ki lenne a szerencsétlen jelölt, aki kiadná magát a barátomként? – kérdeztem, noha már tudtam a választ.
- Azt hiszem, erre felesleges válaszolnom – simogattam meg az arcomat Klaus kedvesen.
- Nekem nincs ellene kifogásom – hunytam be a szemem egy pillanatra a jóleső érzéstől. – Csak te meg ne bánd…
- Ki van zárva – mosolygott Klaus rám. – Csak tudod… van egy kis bökkenő. Ha a barátod lennék, akkor sokat kellene a közeledben lennem. Megfogni a kezed… - tette meg amit mondott – néha megsimogatni téged – cirógatta végig a derekamat. – És meg is kellene, hogy csókoljalak – suttogta már alig néhány centire tőlem.
- Csak rajta – súgtam, belenézve csillogó szemeibe. – Ne tartsd vissza magad – bátorítottam, és megszűnt számomra tér és idő, ahogy ajkait megéreztem a számon. Kezem a hátára tapadt, megtapogatva izmait, és kezem a pólója alá csúsztattam.
- Én nem vagyok angol úrilány – súgtam, mikor egy pillanatra elszakadt tőlem. – Mr. Mikaelsson – simogattam meg pólója alatt ezúttal már mellkasát – ha ennél is többet akar… nem állok útjába – suttogtam, és hagytam, hogy lázasan, szenvedélyesen varázsoljon el a gyönyörök világába ott a mező közepén, miközben a nyári napfény ragyogott le ránk.


Vége

Folyt. Köv.

4 megjegyzés:

  1. Hajajj...nagyon gyanús már ez a Klaus nekem...vajon mit rejteget? vagy mibe akarja belevinni Rea-t????
    Valami kis sejtetést a következő részben? Na???? Csak egy picit!!!!

    VálaszTörlés
  2. Áááááááá, az új sztori legjobb fejezete!!!!! De ha már most itt tartanak, akkor mi lesz itt legközeleb?!?! De valahol belül érzem, hogy tudod, hogy kell ezt még fokozni ;))
    Röciden: imádtam a részt, Klausz teljesen pozitív benyomást keltett (csak az volt a baj, hoyg tudom, hogy közben valamiben settenkedik :(( ). Már nagyon várom a következő lóversenyes részt. :) Jöjjön hamar! ^-^

    VálaszTörlés
  3. Már ha a lóversenyes lesz a következő :) Lehet, hogy előtte még 1-2 gonoszság is szóba kerül. Én is kíváncsi vagyok, mire készül Klaus.
    Jó volt, simán el tudnék így képzelni egy napot, bár krikettezni nem kriketteztem még... és Klaus helyett Damon valahogy jobban bejönne, de tetszik Klaus művészetek felé hajlása és angol modora is :)

    VálaszTörlés
  4. ÓÓ,bocsi,h csak most kommenteltem,de várni akartam egy kicsit,hogy hogyan fűzöd a szállakat.Megmondom őszintén eleinte nem tetszett,de most már eléggé kedvelem. :)) Klaus-t nem nagyon csípem amúgy a sorozatba,bár néhány jó megnyilvánulása ott is,de nem igazán kedvelem.Viszont lehet,h ez a történet után már kedvelni is fogom a végén :))

    VálaszTörlés