2012. január 12., csütörtök

A menedék 8. fejezet



- Örömmel jelentem be, hogy mára végeztünk – töröltem meg a homlokom, mikor a több kanna tejet a munka végeztével felcipeltük a verandára. – Egyébként látom kezdesz hozzászokni a dologhoz. Feltűnt, hogy nem akartad magad minden percben elhányni? – vigyorogtam Ianra.
- Fejlődőképes vagyok – biccentett Ian – És ami azt illeti, jelenleg pokolian éhes.
- Értem, készítek vacsorát – nevettem fel, és a konyha felé indultam.
- Mona! – szólt Ian utánam, és kíváncsian fordultam vissza. – Lehetne hogy itt együnk? – mutatott körbe Ian a verandán.
- Hát persze – nyugtáztam mosolyogva, és miközben a konyhában többféle sajtot, kenyeret, zöldségeket pakoltam tányérokra és tálcára, fél szemmel láttam, ahogy Ian odahúzza a veranda másik végében álló kopott asztalkát, még le is porolta a tetejét.
- Csak hogy lásd, mennyire értékelem az istállótakarítás terén tett erőfeszítéseidet – léptem ki a konyhából, és az asztalkára tettem a tálcát – az ott hagymás, az zöldfűszeres, az pedig natúr sajt. Válogathatsz – ültem le, Ian szeme pedig felcsillant.
- Most már tudom, miért imádlak – dobta le magát velem szemben. – Istennő leszel a szememben, ha ezt így folytatod.
- Azért ennyire gyorsan ne avass szentté – csóváltam a fejem elnézően, és néhány percig csend volt, csak az étel fogyott a tálcáról rohamosan.
Vacsora végeztével behordtam mindent a konyhába, míg Ian eltette az asztalt, és visszahúzta a székeket egymás mellé, én pedig újra megjelentem, kezemben az elmaradhatatlan két üveg sörrel.
- Egészségedre – adtam Ian kezébe az egyiket, és mikor leültem megszemléltem a lassan sötétségbe boruló eget, ahol egymás után tünedeztek fel a csillagok.
- Valamit nem értek – törtem meg aztán a csendet, és láttam, hogy Ian kíváncsi pillantással fordul felém. – Nem akarok beleavatkozni az életedbe, a magánügyeidbe még kevésbé. De azt mondtad tegnapelőtt, hogy Jared telefonjáról felhívtad a barátnődet is. Hogyhogy nem jött el még érted? Ha az kerülne ilyen helyzetbe, akit én szeretek, azonnal autóba szállnék, és sietnék hozzá – kortyoltam a sörömbe.
- Igen, ez így is van – bólintott aprót néhány másodperc után Ian. – Kivéve, ha megkértem rá, hogy ne jöjjön el. Főképp úgy, hogy el sem árultam, hol vagyok – tette hozzá, és hajszál híján elharaptam a sörösüveg nyakát a meglepetéstől.
- Ennyire meghökkentő ez? – fürkészte az arcomat továbbra is. A sötétség időközben már szinte teljesen leszállt, így csupán a hatalmas kék szemek világítottak felém. – Nézd… - sóhajtott – nem véletlen, hogy megléptem. A munka csak az egyik ok volt. A másik az, hogy nekünk is szükségünk volt némi szünetre.
- Oké, de akkor sem a legkellemesebb, ha valaki egyszerűen felszívódik a semmiben – ráztam a fejem értetlenül.
- Igen, ebben talán igazad van – vont vállat Ian – de most úgy érzem, jobb ez így. Tudod, ő is színésznő. Egy produkcióban dolgozunk. És a hajtás, meg a stressz rányomja a bélyegét mindenre. Még egy tökéletes kapcsolatra is. Vita, balhé, veszekedés, ez lesz belőle. A rendezvényeken, fotósok előtt persze jó pofát kell vágni, egymást ölelgetni, nehogy megsejtsék a bajt, mert az újságok azonnal darabokra szednek. A végén az embert ez a kettősség őrli fel teljesen. Szóval, azt mondtam Ninának, hagyjuk meg mindkettőnk számára a lehetőséget, hogy egymástól távol jöjjünk rá arra, hiányzik-e nekünk a másik, és felül tudunk-e emelkedni a kapcsolatunk problémáin – fejezte be aztán, és a kiürült üvegre nézett. – Több sört ne adj nekem. Azonnal megoldja a nyelvemet – koppantotta le az asztalra, és feje alá téve a kezét a csillagos égre meredt.
A homlokomat masszírozva próbáltam fejemben helyre tenni az információhalmazt, mikor Ian megérintette a karomat.
- Akkor most te jössz – hajolt közel.
- Miben jövök én? – emelkedett meg a szemöldököm a csodálkozástól, de lelkem mélyén már tudtam a választ.
- Az esti mesében. Elég rejtélyes, hogy egy fiatal lány, aki még annyi idős sincs mint én, itt él egy farmon egymagában. Kerüli a várost, az embereket, és akkor boldog, ha a társasága az állatok, és a természet. Én meséltem magamról. Úgy fair, hogy te is tedd ezt.
- Nem… - nyeltem nagyot – nem nagyon akarok erről beszélni.
- Ha így van, én nem faggatlak – dőlt vissza Ian a székbe. – Csak nehogy azt higgyem a végén, hogy kettőnk közül te vagy a bankrabló. És a zsákmányolt pénzből vetted magadnak a birtokot – pislogott rám oldalvást.
- Nem vagyok bankrabló. Gyűlölöm az erőszakot – tettem le a sört a kezemből, és a karjaimat fázósan összefontam a mellkasom előtt. – Hát legyen! – fordultam aztán felé hirtelen elhatározással. – Bár ez nem egy tündérmese. Arra vagy kíváncsi, miért élek itt, és így? Több lépcsős történet. Az első lépcső a család. Azt mondtam neked, hogy átlag szülők, és átlag élet, ugye? – kérdeztem, mire Ian bólintott. – Nem mondtam igazat. Vagyis nem teljesen. Alkoholista szülők, és keserves gyerekkor. Fázás, folton folt ruhák. Menekülés a szomszédokhoz, mikor mindketten leitták magukat, és a heti stresszt az én pofozásomban élték ki – keseredett meg a hangom az emlékektől. – Addig, míg a rendőrség be nem avatkozott, és a nagynénémnél nem helyezett el. Ő úgy bánt velem, mint egy emberrel, és nem úgy mint egy csatornába való mocsokkal. Én ma is őt tekintem a családomnak. De ő messze lakik, és ritkán látjuk egymást.
Láttam, ahogy Ian kissé sápadtan bámul rám, meleg tenyere pedig kinyúlt, és megfogta az én kezemet.
- Ha akarod, hagyd abba – súgta. – Nem akartam olyan emlékeket előhozni benned, amik fájnak.
- Már nem fájnak – válaszoltam ugyanolyan halkan, és behunytam a szemem a jóleső érzéstől, mikor ujjaival simogatni kezdte a kezem fejét. – És ha te meséltél, akkor adós vagyok neked a saját történetemmel. A második lépcsővel, ami egy borzalmasan elhibázott kapcsolat volt. Zűrös pasas, de hát fiatalon, alig kikerülve a középiskolából, melyik lány ne szeretné a rosszfiúkat? – sóhajtottam keserveset. – De aztán túlzottan hasonlított a jelenet a gyerekkoromhoz. Néha napokra eltűnt, és mikor hazaesett, szinte ájult volt az italtól, és a saját mocska szaga lengte körül. Próbáltam tőle lelépni nem is egyszer, de kék-zöld foltokkal a testemen győzött meg a maradásról. A szabadság akkor jött el, mikor a rendőrök elvitték, és kemény börtönéveket kapott rablásért és nemi erőszakért. Nem, nem én voltam az áldozat – mondtam, elkapva Ian tekintetét. – Hanem egy ártatlan lány. Egy ismeretlen, ártatlan lányt bántott – csuklott meg kissé a hangom.
- Az eszem megáll – motyogta Ian, és teljesen a székem mellé kormányozta a sajátját, hogy visszaülve átfogja a hátam, és én szaporán pislogva dőltem a mellkasára.
- A harmadik lépcsőt már ismered – súgtam bele a bőrébe. – Azt itt láthatod. Nem kaptam meg életemben a boldogságot és harmóniát, megteremtettem hát magamnak. Az állatokban, a természetben, abban a kis tóban a mező végén, és az esti égen feltűnő csillagokban találtam meg a lelkem békéjét. Ennyi a történet – fejeztem be.
- Sajnálom – szorította meg Ian a kezemet finoman – ha tudtam volna ezt, sosem kértem volna, hogy mondd el. Ne haragudj rám.
- Ugyan – ráztam meg a fejem. – Nem haragszom. És valahol neked is jogod volt tudni, hol élsz jelenleg – mosolyogtam el magam már kissé vidámabban.
- Hihetetlen, milyen erős nő vagy – nézett a kék szemek tulajdonosa rám közvetlen közelről. – Csodállak azért, amit elértél.
- Jó, akkor cseréljünk autogrammot – nevettem fel, és Ian száján is kiszaladt egy hasonló reakció.
Nehezemre esett kibújni az ölelő karok közül, de aztán talpra álltam.
- Akkor mára minden megvolt. Munka, kaja, táncos szórakozás. Mesével körítve – nyújtóztam nagyot.
- Már menni is akarsz? – állt talpra Ian is mellettem. – Szívesen táncoltam volna még veled egyet. Visszakapcsolhatnánk a country zenét, és duhajkodhatnánk egyet a konyhádban – vette elő a már sokszor látott kaján vigyorát.
- A konyhámat azért ne dúld fel, hahó! – csaptam a karjára finoman. – De ha mindenáron szórakozni akarsz, van egy jobb ötletem. Holnap péntek, és a country bár nyitva lesz a városban. Van kedved elmenni, és megnézni hogyan mulatnak a cowboyok? – biccentettem kissé félre a fejem.
- Menjek a városba? – hökkent meg. – Pont hogy rejtőzni szeretnék. Ha valaki felismer, vége a nyugalmamnak.
- Nem fognak felismerni. Erre megesküszöm neked – mondtam ünnepélyesen.
- Nem veszek fel szemüveget, meg álbajuszt és szakállat! – tiltakozott Ian hevesen a kezét felemelve.
- Nem, arra nem lesz szükség – robbant ki belőlem a hahota, ahogy magam elé képzeltem, hogy is festene így elcsúfítva. – De ismerem az itteni embereket. És a gondolkodásukat is. Higgy nekem, és bízz bennem – érintettem meg a karját finoman. – Nos, Mr. Somerhalder, van kedve holnap este szórakozni egyet?
- Igen, kimondottan van – mosolygott. – És bízom benned – tette aztán hozzá.
- Ennek örülök – engedtem el a karját. – Akkor ma éjjelre szép álmokat – fordultam el tőle, de a keze az én kezemre kulcsolódott, és visszahúzott magához.
- Most komolyan, csak így itt tudnál hagyni? – súgta felém némi szemrehányással a hangjában, aztán odahajolt, és forró szájával megérintette az arcomat, majd az ajkaimat.
- Szép álmokat, Mona – lehelte halkan a fülembe, és már csak a szobám ajtajában tértem magamhoz. De meg sem tudtam volna mondani, hogyan sétáltam be idáig. Az az apró puszi teljesen elvette az eszemet.

Vége

Folyt. Köv.


4 megjegyzés:

  1. Egyszerűen imádom.Hihetetlen miket tudsz kitalálni! :)Mindig annyira de annyira nagy izgalommal és lelkesedéssel ülök le,hogy olvassak valamit tőled.Színt csempészel kissé szürke mindennapjaimba.Nem múlik el nap..már vagy egy éve,hogy ne kukkantsak be hozzád olvasgatni,akár a régi történetek közül valamit.Komolyan már szinte családtagom vagy :D .És most jön a szakmai kritika:nem kell megijedni,mert rólad csupa csupa jót tudok elmondani.Nemcsak hogy izgalmasan írsz,de szépen.És ez fontos.Választékos vagy és az embernek jól esik elveszni a soraid között.Jó atmoszférát teremtessz és az embernek kedve lenne azonnal követelni a következő részt.A főszereplőkben...legalábbis én úgy érzem,hogy mindig ott vagy,egy kis szelet kapunk belőled is.Ian és Mona története pedig elvarázsolt.A meleg nyári napsütés a békés farm,a vicces jelenetek és hogy a mi Ian-ünk egyre közelebb kerül Monához(innen is gratula a névhez,király választás:)Én azt mondom,hogy nyomtatott formátumban is megállná a helyét,mert az emberek ez kell:romantika,kis izgalom,kaland és sok...nem,még annál is több szerelem.És mindez megvan nálad.Ja és te voltál az első blogger és egyben az első vámpírnaplós író,akit olvasni kezdtem és most is te vagy az első helyen a kezdőlapjaim között. :).Annyira boldog voltam,amikor írtad,hogy lesz új sztorid.Jó hír,hogy végre(valami csoda folytán tudok neked kommentet írni,úgyhogy ezután számíts ilyen kisregényekre.Csak így tovább csajszi!!!

    VálaszTörlés
  2. :l Szóhoz se jutok a meglepődöttségtől és a....ömm....nem tudom megfogalmazni. A legjobb szó talán az ámulat!! Tudom ez most iszonyat nyálasan hangzik, de nmt udok betelni a történeteiddel! Ez az új sztori is iszonyatosan jó ötlet volt! Csak így tovább!! ;DD És ha a hétvégén nem lesz folytatás, én nem tudom mit fogok csinálni magammal! xD (Egyébként egyetértve az előttem szólóval, abban is kivételes vagy, hogy 3 naponta hozol új fejezetet. és ez megbecsülendő!)
    Sok ihletet!! <3

    VálaszTörlés
  3. Aaaaaa!!!Nagyon jó lett!! Végre fény derült Mona múltjára. Szegény..:( Még jó hogy Ian ott van most neki. Na és a vége?! Hú, OMG! Isteni rész volt. Várom a kövit! :)

    VálaszTörlés
  4. Köszönöm a kommenteket mindenkinek! Remélem az új fejezet is elnyeri a tetszéseteket! :) És különösen készüljetek a tizedikre. :)))

    VálaszTörlés